Signing. Je komt het continu tegen. En toch weten veel mensen niet precies wat het is. Ook niet als je een eigen bedrijf hebt of als je een organisatie leidt en je op zoek bent naar manieren om je onderneming in de spreekwoordelijke spotlights te zetten. Dus wat is signing nu precies? En waarom is het zo belangrijk voor je business?
De betekenis van signing
Signing is in feite niets anders dan visuele communicatie. Fysieke, offline communicatie. Het is de combinatie van beeld en tekst (optioneel) die een merk, bedrijf of organisatie gebruikt om een boodschap over te brengen aan hun doelgroep. Het kan bijvoorbeeld gaan om spandoeken, gevelreclame of simpelweg borden langs het voetbalveld met het logo of de slogan van je bedrijf.
Waarom is het belangrijk?
Voor veel bedrijven is signing hartstikke belangrijk. Het zorgt namelijk voor zichtbaarheid en herkenbaarheid. In eerste instantie is het namelijk een effectief middel om zichtbaar te worden. Om op te vallen. Om de aandacht te trekken. Heb je die aandacht eenmaal getrokken? Dan kun je je boodschap communiceren. Consistentie in stijl en beeld zorgt daarbij voor herkenbaarheid. En dat is weer belangrijk voor je imago en voor de merkherinnering!
Soorten
Er zijn allerlei soorten commerciële signingproducten. Ieder met eigen eigenschappen en geschikt voor andere doeleinden. Denk bijvoorbeeld aan:
Signing borden
Borden zijn misschien wel de meest gebruikte vorm van signing. Logisch, want je kunt ze bijna altijd en overal wel ophangen. Ga maar na. Je ziet veel reclameborden langs het voetbalveld, bij bouwplaatsen of langs de rand van de weg. En sandwichborden zet je bijvoorbeeld op de stoep of om een lantaarnpaal. Je kunt er dus alle kanten mee op!
Autoreclame
Autoreclame is ook een vorm die je letterlijk en figuurlijk veel terugziet in het straatbeeld. Niet gek, want met autoreclame kun je als ondernemer ontzettend veel nieuwe mensen bereiken. Alleen al door onderweg te zijn of bij een klant geparkeerd te staan, zien veel mensen jouw logo, slogan of reclameboodschap!
Gevelreclame
Ook een signingvorm: gevelreclame. Hierbij plaats je letters, banners of borden aan de gevel van je bedrijfspand of kantoor om potentiële klanten te laten zien wie je bent en waar je bent gevestigd. Wil je ook ‘s avonds opvallen? Dan kies je natuurlijk voor lichtreclame. Daarmee ben je ook zichtbaar als de zon al onder is!
Binnenreclame
Bij signing denk je nu misschien al snel aan grote borden of bestickerde bestelbussen. Maar het kan ook wat kleiner en verfijnder zijn. Binnenreclame in de vorm van fotowanden, glasdecoratie of zelfs een naambordje op de deur van je kantoor dragen ook allemaal bij aan de visuele communicatie en de identiteit van je bedrijf!
Functionele signs
Ja, reclame maken is een groot onderdeel van signing. Maar het heeft ook een functionele kant. Denk maar aan bewegwijzering bijvoorbeeld. Handig als jouw kantoor in een groot pand met meerdere verdiepingen gevestigd is. Of parkeerbordjes met ‘Uitsluitend parkeren voor bezoekers’. Daarmee weten gasten precies waar ze moeten zijn en er is altijd een parkeerplek vrij. Zo verhoog je het gemak. Daar worden (potentiële) klanten dan weer blij van en dat leidt weer tot een positief imago!
En wat doet een signing bedrijf?
Bij een signing bedrijf als Letterop kun je terecht om fysieke, visuele communicatie te laten maken. Vaak van ontwerp tot productie en plaatsing. Met meer dan 35 jaar ervaring in het vak en een breed scala aan mogelijkheden helpen wij jou aan de communicatie-uiting waarmee je meer klanten trekt en die je bedrijf laat groeien. Vraag een offerte aan en laat je verrassen door de scherpste prijzen!