Er zijn heel veel soorten sign reclame. En iedere soort is weer geschikt voor andere doeleinden. Met eigen voor- en nadelen. Veel ondernemers weten daarom niet goed welke vorm van signing het meeste op kan leveren voor hun business. Om je wegwijs te maken in de wereld van signing zetten we bij Letterop daarom graag de verschillende soorten sign reclame voor je op een rijtje.
Autoreclame
Autoreclame is één van de voornaamste vormen van sign reclame. Het is heel handig voor ZZP’ers en bedrijven die veel op de weg te vinden zijn. Die projecten doen op locatie, bijvoorbeeld. Autobelettering en carwrapping werken namelijk al die tijd door. Of je nu ergens geparkeerd staat of onderweg bent naar een klant, je bereikt er continu nieuwe mensen mee. En er is natuurlijk een grote kans dat er zich onder al die mensen wel een paar potentiële klanten bevinden.
Belettering is vooral geschikt om naamsbekendheid te genereren. Op effectieve en kostenefficiënte (lees: goedkope) manier. Je hoeft er namelijk maar één keer in te investeren, om vervolgens iedere dag opnieuw weer andere mensen te kunnen bereiken. En dat jarenlang. Bovendien zien voorbijgangers dat je met jouw bedrijf ingeschakeld wordt door andere mensen. Dat wekt vertrouwen. Je bent dus niet alleen zichtbaar, maar je overtuigt potentiële klanten ook meteen. Ongeacht wat je precies op je bedrijfswagen wilt hebben staan.
Reclameborden & banners
Bij sign reclame denk je misschien al gauw aan reclameborden en banners . Niet gek, want het zijn van oorsprong de bekendste vormen van signing waarmee je effectief een grote doelgroep kunt bereiken. Je kunt de borden of banners namelijk laten plaatsen op een plek waar je heel precies en gericht de aandacht kunt trekken van het juiste publiek. En dat is vaak wel een voorwaarde voor effectieve marketing!
Denk bijvoorbeeld maar aan het promoten van gezonde snacks op treinstations of bij bushaltes of het laten zien van jouw portfolio op een aantal bouw- en projectborden op locaties waar je aan het werk bent. De mogelijkheden zijn haast eindeloos. Bedenk daarom goed wat je wilt bereiken, bij welke doelgroep je dat wilt bereiken en waar die doelgroep zich bevindt. Zo haal je het maximale uit reclameborden en banners.
Gevelreclame
Of je nu een winkel hebt of een accountantskantoor runt, je wilt gevonden worden door mogelijke klanten en bezoekers. In dat geval is gevelreclame een onmisbaar onderdeel van je marketingmix. Met je bedrijfsnaam, logo en/of slogan op het pand van je bedrijf laat je iedereen zien wie je bent, wat je doet en waar je je bevindt. Handig voor nieuwe én bestaande klanten.
Gevelreclame is er echter ook weer in allerlei soorten en maten. Je kunt kiezen voor een groot gevelbord boven de ingang van jouw bedrijfspand, maar je kunt bijvoorbeeld ook alleen stijlvolle gevelletters laten plaatsen. Denk hierbij aan:
- doosletters
- lichtletters
- 3D letters
- freesletters
- LED letters
Maar ook neon reclame (voor een echte vintage look) of lichtbakken behoren tot de mogelijkheden. Net als de verlichte letters zijn deze vormen van lichtreclame een slimme keus wanneer jouw bedrijf ook ‘s avonds open is en zichtbaar moet zijn.
Informatieve signage
Informatieve signage is een aparte vorm van sign reclame. Je communiceert er niet zozeer een aanbieding mee of werkt ermee aan je naamsbekendheid, maar het doet wel wonderen voor de klantbeleving. Met handige bewegwijzering , parkeerborden of zelfs een simpel naambord van je bedrijf in een gedeeld kantoorpand laat je klanten namelijk heel gemakkelijk weten waar ze precies moeten zijn. Dat zorgt niet alleen voor een beter imago, maar scheelt ook weer onnodige telefoontjes.
Welke vorm van sign reclame kies jij?
Iedere vorm van sign reclame die we hier hebben beschreven is op zijn beurt ook weer op meerdere manieren in te vullen. We zetten ruim 30 jaar aan ervaring graag voor je in om te bepalen wat de meest effectieve signing voor jouw bedrijf is en hoe we die het best kunnen vormgeven. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden en laat je vrijblijvend adviseren!